[H1]Technologies[\H1]
Some technologies are locked in PAE for some civilizations.
Religious technologies in particular are separated by culture and can only be researched by certain CIVs (Egyptian Gods (Egypt), Germanic mythology (Germanics), ...).
However, most locked technologies are conquerable. For example, other civs can gain hieroglyphics (Egyptians), Cuneiform (Sumer), Shipbuilding (Greeks, Phoenicians) or Fire prevention (Romans) by conquering a city of the civs that has the technology, but only if this civ has already researched the particular technology.
Whether a technology is conquerable or not, is described in the technology text in the Pedia. If there is an archive or a library in the conquered city, you will gain a technology of the CIV (unless you already own all the conquerable techs of the respective civ). In cities without those buildings you only have a 33% chance to gain a technology.
If you are not lucky in earning a tech, you will still get a bonus for your current research project in the amount of one quarter of the project's costs plus the city's population times 10 (only half as much if the opposing civ is underdeveloped compared to yours [tech score in the scoring system]). The enemy will lose research points in an analogous manner (depending on the costs of his current research project). | [H1]Technologies[\H1]
Certaines technologies sont restreintes à des civilisations spécifiques.
C'est le cas de toutes les technologies religieuses (Par exemple : Panthéon héliopolitain réservé aux égyptiens).
Malgré cette limitation, la plupart de ces technologies peuvent être capturées lors de la prise de villes ennemies. Par exemple les hiéroglyphes (Egyptiens), l’écriture cunéiforme (Sumériens), la construction navale (Grecs, Phéniciens) ou la lutte contre l'incendie (Romains) etc.
L’aide de la technologie indique si elle peut être capturée. S'il y a une archive ou une bibliothèque dans la ville une technologie sera toujours capturée si c'est possible, sinon la chance est de 33%.
Si vous ne capturez pas de technologie vous aurez quand même un bonus à votre recherche actuelle (un quart du coût + population de la ville * 10, la moitié si l'ennemi est sous-développé par rapport à vous). L'ennemi perdra des points de recherche de la même manière. | [H1]Technologien[\H1]
Einige Technologien in PAE sind für manche Völker gesperrt.
Vor allem die Religionstechnologien sind nach Kulturen getrennt und können nur von bestimmten CIVs erforscht werden (Ägyptische Götter (Ägypter), Germanische Mythen (Germanen), ...).
Jedoch sind die meisten gesperrten Technologien eroberbar. So können andere Civs zum Beispiel Hieroglyphen (Ägypter), Keilschrift (Sumerer), Schiffsbau (Griechen, Phönizier) oder Brandschutz (Römer) erhalten, wenn sie eine Stadt der entsprechenden Civ erobern und diese die Technologie bereits erforscht hat.
Ob eine Technologie eroberbar ist oder nicht, steht bei der jeweiligen Technologie in der Pedia. Wenn sich ein Archiv oder eine Bibliothek in der Stadt befindet, erobert man auf jeden Fall eine Tech (sofern man nicht bereits alle eroberbaren Technologien dieser Civ besitzt). Bei Städten ohne diesen Gebäuden gibts es nur eine Wahrscheinlichkeit von 33% eine Technologie zu erobern.
Hat man nicht das Glück, eine Technologie zu gewinnen, so erhält man für sein aktuelles Forschungsprojekt zumindest ein Viertel der Kosten dieses Projekts plus die Bevölkerung der Stadt mal 10 Forschungspunkte (halb so viel, wenn die gegnerische Civ im Vergleich zur eigenen unterentwickelt ist [Technologiepunktzahl in der Punktewertung]). Der Gegner verliert einen entsprechenden Betrag in seinem Forschungsprojekt (in Abhängigkeit der Kosten dieses Projekts). | [H1] Tecnologie [\H1]
Alcune tecnologie in PAE sono bloccati per alcune persone .
Soprattutto , le tecnologie religione sono separati da culture e possono essere esplorate solo da alcuni CIV ( divinità egizie (egiziano), miti germanici (tedeschi), ...) .
Tuttavia , la maggior parte delle tecnologie sono bloccati eroberbar . Quindi , altre civiltà come geroglifici egiziani ( ) , cuneiforme ( sumero ) , navale ( Greci, Fenici ) o incendi ( Romani ) , se conquistano una città di corrispondente Civ e questo ha già studiato la tecnologia .
Se una tecnologia è eroberbar o no , è la particolare tecnologia nel Pedia . Se un archivio o biblioteca si trova nella città, una conquista sicuramente un tecnico (se non è già possiedono tutte queste tecnologie catturabili Civ ) , altrimenti solo con una probabilità del 33 % .
Non hai la fortuna di vincere un tecnico , si ottiene per il suo progetto di ricerca in corso , almeno un quarto del costo di questo progetto , più la popolazione della città di 10 punti ricerca ( metà tanto se il Civ opposte rispetto a riscatto è sottosviluppato [punteggio Technology la classificazione punti] ) . L'avversario perde un importo corrispondente nel suo progetto di ricerca ( a seconda del costo del progetto ) . | [H1]Tecnologías[\H1]
Algunas tecnologías están bloqueadas en PAE para algunas civilizaciones.
Especialmente están separadas tecnologías religiosas por cultura y sólo pueden ser investigadas por ciertas Civs (Culto Egipcio (Egipto), Mito Nórdico (Germánicos), ...).
Sin embargo, algunas tecnologías bloqueadas son conquistables. Por ejemplo, Jeroglíficos (Egipcios), Caracteres cuneiformes (Sumerios), Construcción naval (Griegos, Fenicios) o Protección del fuego (Romanos) conquistando una ciudad de las respectivas civs (sólo si esa civ ya ha descubierto la tecnología).
Si una tecnología es conquistable o no, está escrito en los textos de la tecnología en la Pedia. Para conquistar tecnologías debe haber un archivo o una biblioteca en la ciudad (a menos que ya tengas todas las tecnologías conquistables de la respectiva civ), de otra forma sólo con una posibilidad del 33%.
Si no tienes la suerte de aprender una tecnología, puedes aprender al menos un cuarto de los puntos de investigación del enemigo para tu proyecto de investigación actual más 10 veces la población (sólo la mitad como mucho es la civ enemiga está por debajo en la investigación comparado con la tuya [puntos de tec en el sistema de puntuación]). El enemigo perderá puntos de investigación de manera análoga (dependiendo de los costes de su proyecto de investigación). |