PIE's ANCIENT EUROPE (PAE)
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Infos:Generics (800) Techs (2) Units (26) Special Units Buildings Special Buildings National Buildings Wonders Civics Bonusressources Leaderheads Events (68)
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Info: TXT_KEY_EVENT_TRIGGER_ZORO_1 (Event)
File: PAEGameText_Events_BTS.xml
English: Français: Deutsch: Italiano: Español:
In the city %s2_city the religion Zoroastrianism was founded. In a private audience the founder of the religion Zoroaster requests your assistance to worship the Zoroastrianism in other cities of your empire.
Le zoroastrisme a été fondé à %s2_city. Lors d´une audience privée, Zoroastre, le fondateur de cette nouvelle religion, requiert votre soutien pour étendre sa foi aux autres villes de votre empire.
In der Stadt %s2_city wurde die Religion Zoroastrismus gegründet. In einer Privataudienz verlangt der Religionsstifter Zarathustra, dass ihr Mittel zu Verfügung stellt, damit seiner Religion auch in anderen Städten eures Reichs gehuldigt wird.
En la ciudad de %s2_city el Zoroastrismo se ha fundado. En una audiencia privada el fundador del Zoroastrismo, solicita ayuda para adoptar esta religión en otras ciudades del imperio.

Info: TXT_KEY_MESSAGE_VINTAGER_BUILT2 (Generic)
File: PAEGameTextInfos.xml
English: Français: Deutsch: Italiano: Español:
You have worked out to grow wine near %s1!
Vous avez trouvé le moyen de faire pousser de la vigne près de %s1 !
Es ist Euch gelungen bei %s1 Wein anzubauen!
¡Has trabajado para cultivar vino cerca de %s1!

Info: TXT_KEY_MESSAGE_VINTAGER_BUILT3 (Generic)
File: PAEGameTextInfos.xml
English: Français: Deutsch: Italiano: Español:
You have managed to bring a variety of grape near %s1 to thrive!
Vous avez réussi à implanter une variété de raisin près de %s1 !
Ihr habt es geschafft bei %s1 eine Rebsorte zum Gedeihen zu bringen!
¡Has logrado traer una variedad de uva cerca de %s1 para desarrollar!

Info: TXT_KEY_POPUP_MERCENARY_TORTURE (Generic)
File: PAEGameTextInfos.xml
English: Français: Deutsch: Italiano: Español:
[H2]A captured mercenary[\H2]
You were able to arrest a mercenary who may know who's the client of this ambush.
[H2]Un mercenaire capturé[\H2]
Nous sommes parvenu à capturer un mercenaire qui pourrait connaître le commanditaire de cette attaque.
[H2]Ein gefangener Söldner[\H2]
Wir konnten einen Söldner festnehmen, der wissen könnte, wer der Auftraggeber dieses Hinterhalts ist.
[H2]Un mercenario capturado[\H2]
Has sido capaz de detener a un mercenario que puede saber quién es el autor de esta emboscada.

Info: TXT_KEY_MESSAGE_NOSUPPLY_PLOT (Generic)
File: PAEGameTextInfos.xml
English: Français: Deutsch: Italiano: Español:
[ICON_EATENFOOD] The lack of supply saps the stength of your units! The unit %s1 was weakened by -%d2%%.
[ICON_EATENFOOD] Le manque de ravitaillement sape les forces de vos unités ! L'une d'elles (%s1) est affaiblie de -%d2%%.
[ICON_EATENFOOD] Die mangelnde Versorgung zehrt an den Kräften Eurer Einheiten! Die Einheit %s1 wurde um -%d2%% geschwächt.
[ICON_EATENFOOD] ¡La falta de suministro mina la fuerza de tus unidades! La unidad %s1 fue debilitada en un -%d2%%.

Info: TXT_KEY_FORMATION_FLIGHT_HELP (Generic)
File: PAEGameText_PAEV.xml
English: Français: Deutsch: Italiano: Español:
The flight can be selected as soon as the unit has suffered more than 70% damage.
La fuite peut être activée dès que l'unité a subi plus de 70% de dégâts.
Die Flucht kann dann ausgewählt werden, sobald die Einheit mehr als 70% Schaden erlitten hat.
La huida se puede seleccionar tan pronto como la unidad ha sufrido más del 70% de daño.

Info: TXT_KEY_FORMATION_WHITEFLAG_HELP (Generic)
File: PAEGameText_PAEV.xml
English: Français: Deutsch: Italiano: Español:
Once a unit has less than 15% of its combat strength, it will surrender in a defeat and defect to the enemy by 100%.
The possibility of surrender arises automatically and disappears as soon as the unit has regained more than 15% of its combat strength again.
Quand une unité a perdu plus de 85% de sa puissance, elle se rend automatiquement si elle est vaincue au combat.[NEWLINE]Cette reddition automatique disparaît dès que la santé de l'unité repasse au-dessus de 15%.
Sobald eine Einheit weniger als 15% ihrer Kampfkraft besitzt, wird sie bei einer Niederlage kapitulieren und zu 100% überlaufen.
Die Möglichkeit der Kapitulation entsteht automatisch und verschwindet sobald die Einheit wieder mehr als 15% ihrer Kampfkraft zurückgewonnen hat.
Una vez que una unidad tenga menos del 15% de su fuerza de combate, se rendirá en una derrota y desertará al enemigo en el 100%. [NEWLINE]La posibilidad de rendirse surgirá automáticamente y desaparecerá automáticamente tan pronto como la unidad haya recobrado mas del 15% de su fuerza de combate otra vez.

Info: TXT_KEY_MESSAGE_SLAVES_ERSATZ (Generic)
File: PAEGameTextInfos.xml
English: Français: Deutsch: Italiano: Español:
A standing slave could take his place and continue the work.
Un esclave disponible a pu le remplacer et continuer son travail.
Ein stehender Sklave konnte seinen Platz einnehmen und die Arbeit fortsetzen.
Un esclavo parado tomó su lugar y continua el trabajo.

Info: TXT_KEY_MESSAGE_GLADS_ERSATZ (Generic)
File: PAEGameTextInfos.xml
English: Français: Deutsch: Italiano: Español:
A standing slave could take his place as an exhibition fighter.
Un esclave disponible a pu le remplacer en tant que gladiateur.
Ein stehender Sklave konnte seinen Platz als Schaukämpfer einnehmen.
Un esclavo parado tomó su lugar como un luchador de espectáculo.

Info: TXT_KEY_MESSAGE_GLADS_ERSATZ2 (Generic)
File: PAEGameTextInfos.xml
English: Français: Deutsch: Italiano: Español:
A standing slave could take his place as a gladiator.
Un esclave disponible a pu le remplacer en tant que gladiateur.
Ein stehender Sklave konnte seinen Platz als Gladiator einnehmen.
Un esclavo parado tomó su lugar como un gladiador.

Info: TXT_KEY_POPUP_VICTORY (Generic)
File: PAEGameTextInfos.xml
English: Français: Deutsch: Italiano: Español:
VICTORY!
VICTOIRE !
SIEG!
¡VICTORIA!

Info: TXT_KEY_POPUP_GENERAL_DIES (Generic)
File: PAEGameTextInfos.xml
English: Français: Deutsch: Italiano: Español:
A general has fallen!
Un général est tombé !
Ein General ist gefallen!
¡Un general ha caído!

Info: TXT_KEY_SCENARIO_ICE_AGE (Generic)
File: PAE_Scenarios.xml
English: Français: Deutsch: Italiano: Español:
Created by BoggyB!
Big map of europe. The Ice Age has ended and the planet thaws.
Featurers:
-) The ice covering the oceans melts which causes the sea level to rise (coastal areas can be flooded).
-) Ice tiles convert into tundra, tundra tiles into plains and grassland.
-) Africa dries out and becomes a desert slowly.
Créé par BoggyB !
Grande carte de l'Europe. La glaciation est terminée et la planète commence à dégeler.
Caractéristiques:
-) La glace couvrant les océans fond ce qui cause une augmentation du niveau de la mer (les zones côtières peuvent être inondées).
-) La glace se transforme en toundra, la toundra se transforme en plaine et prairie.
-) L'Afrique s'assèche et devient progressivement un désert.
Erstellt von BoggyB!
Große Europakarte. Die Eiszeit hat geendet und der Planet beginnt zu tauen.
Features:
-) Das die Meere bedeckende Eis schmilzt und sorgt so für einen steigenden Meeresspiegel (Küstenregionen können überflutet werden).
-) Eisfelder verwandeln sich zu Tundra, Tundrafelder zu Ebenen und Grasland.
-) Afrika trocknet aus und wird langsam zu einer Wüste.
¡Creado por BoggyB!
Mapa grande de Europa. La Edad de Hielo ha terminado y el planeta se descongela.
Características:
-) El hielo que cubre el océano se derrite lo que causa que se eleve el nivel del mar (las áreas costeras pueden ser inundadas).
-) Las casillas de hielo se convierten en tundra, las de tundra en llanura y pradera.
-) África se seca y se convierte lentamente en un desierto.

Info: TXT_KEY_DAWN_OF_MAN_ICE_AGE (Generic)
File: PAE_Scenarios.xml
English: Français: Deutsch: Italiano: Español:
4.000 BC. The Ice Age has ended and the earth starts thawing. Your people has vested absolute power in you, hoping that you lead it through these cold times and achieve domination in this world.
Every 32/40/45/52 rounds (fast/normal/epic/marathon), the following can happen:
-) Ice floes in the sea disappear.
-) Land tiles near the coast are flooded, claiming the lives of all units on this tile. Cities, hills, peaks and resource tiles are spared.
-) Ice tiles convert into tundra, tundra tiles into plains (75%) or grassland (25%).
-) The seas in africa dry out slowly so the desert as we know it today arises.
4.000 av. La glaciation a fini et la terre commence à dégeler. Votre peuple vous a confié le pouvoir absolu espérant que vous le dirigez par ces temps froids et arrivez à la prédominance du monde.
Chaque 32/40/45/52 tours (rapide/normale/epique/marathon), les choses suivantes peuvent se passer:
-) Des blocs de glace dans le mer disparaissent.
-) Les régions côtières sont inondées en entrainant la mort de tous les units sur le terrain (des villes, collines, sommets et tuiles avec des ressources ne sont affectés).
-) Glace change en toundra, toundra en plaines (75%) ou prairie (25%).
-) Les lacs en Afrique assèchent lentement et le désert que nous connaissons aujourd'hui se pose.
4.000 vor Christus. Die Eiszeit hat geendet und die Erde beginnt zu tauen. Euer Volk hat Euch die Führung überlassen, um diese kalten Zeiten sicher zu überstehen und die Vorherrschaft zu erringen.
Alle 32/40/45/52 Runden (Schnell/Normal/Episch/Marathon) kann folgendes geschehen:
-) Eisschollen im Meer verschwinden.
-) Landfelder an der Küste werden überflutet und reißen alle Einheiten auf diesem Feld mit in den Tod. Städte, Hügel, Gipfel und Ressourcenfelder bleiben verschont.
-) Eisfelder verwandeln sich in Tundra, Tundrafelder in Ebene (75%) oder Grasland (25%).
-) Die Seen in Afrika trocknen langsam aus und die Wüste, wie wir sie heute kennen, entsteht.
4.000 a. C. La Edad de Hielo ha terminado y la Tierra empieza a descongelarse. Tu pueblo te ha conferido poder absoluto, esperando que los lideres a través de estos fríos tiempos y consigas la dominación en este mundo.
Cada 32/40/45/52 turnos (rápido/normal/épica/maratón), puede ocurrir lo siguiente:
-) Los témpanos de hielo en el mar desaparecen.
-) Las tierras cercanas a las costas son inundadas, cobrándose las vidas de todas las unidades en esa casilla. Las ciudades, colinas, picos y las casillas de recursos son conservadas.
-) Las casillas de hielo se convierten en tundra, las de tundra en llanura (75%) o pradera (25%).
-) Los mares en África se secan lentamente por lo que el desierto que conocemos hoy emerge.

Info: TXT_KEY_SCENARIO_ICE_AGE2 (Generic)
File: PAE_Scenarios.xml
English: Français: Deutsch: Italiano: Español:
Created by BoggyB!
Huge world map. The Ice Age has ended and the planet thaws.
Featurers:
-) The ice covering the oceans melts which causes the sea level to rise (coastal areas can be flooded).
-) Ice tiles convert into tundra, tundra tiles into plains and grassland.
Créé par BoggyB !
Immense carte du monde. La glaciation est terminée et la planète commence à dégeler.
Caractéristiques:
-) La glace couvrant les océans fond ce qui cause une augmentation du niveau de la mer (les zones côtières peuvent être inondées).
-) La glace se transforme en toundra, la toundra se transforme en plaine et prairie.
Erstellt von BoggyB!
Riesige Weltkarte. Die Eiszeit hat geendet und der Planet beginnt zu tauen.
Features:
-) Das die Meere bedeckende Eis schmilzt und sorgt so für einen steigenden Meeresspiegel (Küstenregionen können überflutet werden).
-) Eisfelder verwandeln sich zu Tundra, Tundrafelder zu Ebenen und Grasland.
¡Creado por BoggyB!
Mapa del mundo enorme. La Edad de Hielo ha finalizado y el planeta se descongela.
Características:
-) El hielo que cubre los océanos se derrite lo que provoca que suba el nivel del mar (las áreas de costas pueden inundarse).
-) Las casillas de hielo se convierten en tundra, las casillas de tundra en llanuras y praderas.

Info: TXT_KEY_DAWN_OF_MAN_ICE_AGE2 (Generic)
File: PAE_Scenarios.xml
English: Français: Deutsch: Italiano: Español:
4.000 BC. The Ice Age has ended and the earth starts thawing. Your people has vested absolute power in you, hoping that you lead it through these cold times and achieve domination in this world.
Every 32/40/45/52 rounds (fast/normal/epic/marathon), the following can happen:
-) Ice floes in the sea disappear.
-) Land tiles near the coast are flooded, claiming the lives of all units on this tile. Cities, hills, peaks and resource tiles are spared.
-) Ice tiles convert into tundra, tundra tiles into plains (75%) or grassland (25%).
4.000 av. La glaciation a fini et la terre commence à dégeler. Votre peuple vous a confié le pouvoir absolu espérant que vous le dirigez par ces temps froids et arrivez à la prédominance du monde.
Chaque 32/40/45/52 tours (rapide/normale/epique/marathon), les choses suivantes peuvent se passer:
-) Des blocs de glace dans le mer disparaissent.
-) Les régions côtières sont inondées en entrainant la mort de tous les units sur le terrain (des villes, collines, sommets et tuiles avec des ressources ne sont affectés).
-) Glace change en toundra, toundra en plaines (75%) ou prairie (25%).
4.000 vor Christus. Die Eiszeit hat geendet und die Erde beginnt zu tauen. Euer Volk hat Euch die Führung überlassen, um diese kalten Zeiten sicher zu überstehen und die Vorherrschaft zu erringen.
Alle 32/40/45/52 Runden (Schnell/Normal/Episch/Marathon) kann folgendes geschehen:
-) Eisschollen im Meer verschwinden.
-) Landfelder an der Küste werden überflutet und reißen alle Einheiten auf diesem Feld mit in den Tod. Städte, Hügel, Gipfel und Ressourcenfelder bleiben verschont.
-) Eisfelder verwandeln sich in Tundra, Tundrafelder in Ebene (75%) oder Grasland (25%).
-) Die Seen in Afrika trocknen langsam aus und die Wüste, wie wir sie heute kennen, entsteht.
4.000 a. de C. La Edad de Hielo ha termino y la Tierra empieza a descongelarse. Tu pueblo te ha conferido poder absoluto, esperando que los lideres a través de estos fríos tiempos y consigas la dominación en este mundo.
Cada 32/40/45/52 turnos (rápido/normal/épica/maratón), puede ocurrir lo siguiente:
-) Los témpanos de hielo en el mar desaparecen.
-) Las tierras cercanas a las costas son inundadas, cobrándose las vidas de todas las unidades en esa casilla. Las ciudades son conservadas.
-) Las casillas de hielo se convierten en tundra, las de tundra en llanura (75%) o pradera (25%).

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